Läs om Time To Market, nyckeln till ett framgångsrikt företag

//Läs om Time To Market, nyckeln till ett framgångsrikt företag

Läs om Time To Market, nyckeln till ett framgångsrikt företag

Inom företagsverksamheter är det vanligt att arbeta i projektform. Det kan handla om allt från att dra igång en säljkampanj till att ta fram en hel produkt från grunden. Tiden det tar från att idén uppkommer till att man sitter med den färdiga produkten kallas Time To Market (TTM). Det kan ofta handla om att behöva ta fram produkten på kortast möjliga tid samtidigt som det ska göras på rätt sätt för att kunna utmana sina konkurrenter.

Se till att vara ett konkurrenskraftigt företag

Ett företag som har väldigt lång TTM riskerar att hamna efter sina konkurrenter på marknaden och det är därför viktigt att den processen är effektiv. Att vara först ut på marknaden med en kampanj eller ny vara ger företaget stora möjligheter att tjäna på produkten innan marknaden blir mättad. 

Fem steg till effektivare arbete

Det finns fem viktiga steg som kan optimera TTM. Det första är att analysera och effektivisera  arbetsflödet, finns det till exempel steg efter vägen som kan tas bort och var i projektet behövs det extra resurser. Att ha snabba processer då det kommer till godkännanden för att gå vidare till nästa steg är viktigt för att allt ska kunna flyta på.

Automatisera det som går. Se till att alla inblandade har tillgång till dokument, bilder och annat material. Sist men inte minst så är det viktigt med ett flexibelt arbetssätt, det gör det lättare att anpassa projektet om det dyker upp problem eller nya rön.

Rätt mjukvara kan vara kärnan till kort TTM

Encode är ett företag som erbjuder verktyg som kan effektivisera företags Time To Market. De erbjuder mjukvaror som kan ha stor påverkan på att arbetet flyter som det ska och kan ge skräddarsydda lösningar för just ditt företag. Läs mer om Time To Market och skapa en stabil grund som gör företaget så effektivt och vinstdrivande som möjligt.

By | 2020-10-31T22:23:15+00:00 oktober 31st, 2020|time to market|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment